.:: شبـ ـ ـ ـــاب المنصــ ـ ـ ــورة , شبــ ـ ـ ـــاب علــ ـ ــى كيفــ ـ ـ ــــك ::.

.:: شبـ ـ ـ ـــاب المنصــ ـ ـ ــورة , شبــ ـ ـ ـــاب علــ ـ ــى كيفــ ـ ـ ــــك ::.

انفراد رقم موبايل الفنان تامر حسنى وايميله الخاص( 01002679956 )
temo.00000@yahoo.com


ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

شاطر

تصويت

هل انت راضى على هذا التغيير فى مصر ؟؟

مجموع عدد الأصوات: x
avatar
Spicy
Admin
Admin


ذكر
عدد الرسائل : 3467
نقــاط : 39582
العمر : 27
البــلد : مـ'،ـصـ'،ـرٍٍ
المدينــة : آلمـ'،ـنـ'،ـصـ'،ـوٍرٍٍة
sms : كـــن فــى الحيــاة عابــر سبيــل واتــرك ورائــك كــل اثــر جميــل فمــا نحــن فــى الدنيــا الا ضيــوف ومــا علـــى الضيــف الا الرحيــل
تاريخ التسجيل : 22/03/2008

default ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف Spicy في الأربعاء فبراير 02, 2011 1:39 pm


السلام عليكم ورحمة والله وبركاته
انهارده اول يوم يرجع فيه النت فى مصر ونتواصل فى المنتدى مره اخرى من حوالى اكتر من اسبوع
كلنا كنا عايزين نتكلم ونقول رأينا من اول يوم قامت فيه المظاهرات فى المنصورة وغيرها من محافظات مصر
لكن ما باليد حيله
وانهارده حبيت افتح التوبيك دا عشان اعرف رأي كل واحد فينا .. فى كل اللى حصل واللى بيحصل فى مصر حتى وقتنا هذا
الذى تحقق فى مصر لم يكن نتخيله ان يحدث
وتغير اشياء كثيرة كانت من المستحيلات ان تتغير
ولكن هذا الجيل من الشباب استطاع تغير ما لم يغيره احد من قبل فى مصر
مطالبنا زادت ولا يوجد احد يلبى لنا هذه المطالب
فاجتمعنا كلنا يد واحده لنقوم بمظاهرات فريدة من نوعه
لنطالب بالتغير فى مصر واسقاط النظام وايضا كان منا من يطالب برحيل الريس
اجتمعنا كلنا على التغير .. ولكن اختلفنا على رحيل الرئيس
كان منا من يؤيده ومنا من يطالب برحيله
خصوصا بعد اخر خطاب له امس

انهارده عايزين نشوف احنا هنوصل لفين
وهل مطالنا تحققت ام لا
وما هو رأينا في هذا التغير


ياريت الكل يشارك عشان نعرف مين مع او ضد






avatar
(الفارس الحزين)
مشرف ( قسم الاغانى )
مشرف ( قسم الاغانى )


ذكر
عدد الرسائل : 4776
نقــاط : 36891
العمر : 26
البــلد : egypt
المدينــة : elmnzla
sms : اذا اردت شيئا بشدة فاطلق صراحة فان عاد اليك فهو ملك لك الى الابد وان لم يعد فهو ليس لك من البداية
تاريخ التسجيل : 28/05/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف (الفارس الحزين) في الأربعاء فبراير 02, 2011 2:38 pm

انا مكتفى اوى باللى الرئيس محمد حسنى مبارك عملة
بجد دة راجل عشرة على عشرة
كفاية انة مسبناش واتحمل الاهانات من الشعب
ومرضاش يمشى ويسيبنا
واحد غيرة كان عمل زى رئيس تونس
والله العظيم مبارك كبر فى نظرى جداااااااااا
ونعم مبارك ولا للتخريب



هقولك اية خلاص روح انا مليت
ومجروح ومش هبكى على حلم
انكسر فيا
هقولك اية ماكفياك حقيقى مليش نصيب وياك
على الله تلاقى
بس
فى غيرى حنية

غالي
:: عضــو جــديــد ::
:: عضــو جــديــد ::


ذكر
عدد الرسائل : 1
نقــاط : 24272
العمر : 28
البــلد : الكويت
المدينــة : الكويت
تاريخ التسجيل : 02/02/2011

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف غالي في الأربعاء فبراير 02, 2011 7:30 pm

(الفارس الحزين) كتب:
انا مكتفى اوى باللى الرئيس محمد حسنى مبارك عملة
بجد دة راجل عشرة على عشرة
كفاية انة مسبناش واتحمل الاهانات من الشعب
ومرضاش يمشى ويسيبنا
واحد غيرة كان عمل زى رئيس تونس
والله العظيم مبارك كبر فى نظرى جداااااااااا
ونعم مبارك ولا للتخريب



اخي التخريب ان يبقي مبارك
انشاالله الدور علي باقي الحكام
avatar
Mo7a
¨°• مراقبـة •°¨
¨°• مراقبـة •°¨


انثى
عدد الرسائل : 10912
نقــاط : 44918
العمر : 31
البــلد : دمياط
المدينــة : دمياط
sms : الحب هو الحياه
تاريخ التسجيل : 29/09/2009

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف Mo7a في الأربعاء فبراير 02, 2011 9:30 pm

ولية هو كده كده كلها 6 شهور ويمشى يبقى يمشى ويسيبها تخرب

ولا نسيبه عشان نستقر بدل الخراب اللى عايشين فيه

ان شاء الله ربنا هيحمى مصر غصب عن اى حد ف الدنيا


نعم مبارك ولا للتخريب

وكلها 6 شهور وهيمشى









بــحــــبــــكـــــــــ وبمــــــــــــــ فــيــكــــ ــــــــــوت
avatar
(الفارس الحزين)
مشرف ( قسم الاغانى )
مشرف ( قسم الاغانى )


ذكر
عدد الرسائل : 4776
نقــاط : 36891
العمر : 26
البــلد : egypt
المدينــة : elmnzla
sms : اذا اردت شيئا بشدة فاطلق صراحة فان عاد اليك فهو ملك لك الى الابد وان لم يعد فهو ليس لك من البداية
تاريخ التسجيل : 28/05/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف (الفارس الحزين) في الخميس فبراير 03, 2011 2:00 am

على فكرة ياجماعة مبارك مش وحش
العيب مش فية
العيب فينا احنا
احنا اللى بنمشى وراء الشائعات
ومن الاخر وراء كلام الاخوان المسلمين
وبسببهم عندنا فى المنزلة لابنعرف ننام
وطول النهار خايفين
عايشين فى رعب
بجد حاجة صعبة اوى
يوم حريق قسم الشرطة كان من تدبير الاخوان
وكذلك الامر يوم ماكسرنا امن الدولة
كان من تدبير الاخوان
اللى انا مستغربلة فى مظاهرة النهاردة تايد مبارك
مشفتش اى حد منهم خالص
انا بجد بقول نعم مبارك نعم مبارك
ولو نزل انتخابات تانى انا اول واحد هنتخبة
كفاية انة محافظ علينا 30 سنة ومعيشنا فى امان اى نعم الحاجة الغالية
بس هو مكنش يعرف عننا حاجة
واحنا المفروض نطالب بمحاكمة كل الناس اللى هربت دى از كان وزراء او غيرة
واول واحد يطالب انة يتحاكم
حبيب العادلى

ونعم مبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارك



هقولك اية خلاص روح انا مليت
ومجروح ومش هبكى على حلم
انكسر فيا
هقولك اية ماكفياك حقيقى مليش نصيب وياك
على الله تلاقى
بس
فى غيرى حنية
avatar
دقة احساس
»{ مشرف الفوتوشوب }»
»{ مشرف الفوتوشوب }»


ذكر
عدد الرسائل : 7778
نقــاط : 43506
العمر : 28
البــلد : تلبانة مركز المنصورة
المدينــة : المنصورة
sms :
كان مالى

كان مالى باللى جرالى انا كان مالى ما كنت كده ولا كان ده حالى
بسال سوالى يا ليالى جاوبى ليه زادو اشواقى واحتارت فى بعداده مسيرى طب اللى استفادوا انا لو قصاده هعتب عليه
واحشنى ونفسى لو اقابله وافكره ب
تاريخ التسجيل : 27/04/2009

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف دقة احساس في الخميس فبراير 03, 2011 4:12 am

محدش عاد عارف اى حاجة سبحان الله
بجد انا مستغرب اوى من اللى بيحصل دة واول مرة يمر علينا كدة بجد






♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.
المشاغـ smsmـــــب
(¯`·.·´¯) (¯`·.·´¯)
`·.¸(¯`·.·´¯)¸ .·´

×°× ` ·.¸.·´ ×°×...
avatar
Brens ELel
:: عضــو جــديــد ::
:: عضــو جــديــد ::


ذكر
عدد الرسائل : 12
نقــاط : 24314
العمر : 19
البــلد : مصر
المدينــة : المنصورة (توريل)
تاريخ التسجيل : 03/02/2011

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف Brens ELel في الخميس فبراير 03, 2011 1:59 pm

الرئيس عمل اللي عليه وحقق مطالب الشعب كفاية خراب
avatar
Spicy
Admin
Admin


ذكر
عدد الرسائل : 3467
نقــاط : 39582
العمر : 27
البــلد : مـ'،ـصـ'،ـرٍٍ
المدينــة : آلمـ'،ـنـ'،ـصـ'،ـوٍرٍٍة
sms : كـــن فــى الحيــاة عابــر سبيــل واتــرك ورائــك كــل اثــر جميــل فمــا نحــن فــى الدنيــا الا ضيــوف ومــا علـــى الضيــف الا الرحيــل
تاريخ التسجيل : 22/03/2008

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف Spicy في الخميس فبراير 03, 2011 2:15 pm

الشعب نفسه مستغرب من اللى بيحصل دا
الكل اجتمع على ان فيه ايادى خافيه بتحرك الناس اللى فى ميدان التحرير
ودا بان اوى لما كل الناس انسحبت بعد خطاب الرئيس
وفضل المجموعة اللى احنا شايفنها دى
انا شايف ان مطالبنا تحققت
لكن لازم الرئيس يبقى لان فيه حاجات لازم تكتمل ومش هتكتمل غير بوجوده فى الشهور المتبقية من عهده
وان شاء الله فى فتره بسيطه جدا هنسيطر على الناس اللى فى ميدان التحرير ونعرف مين اللى بيمولهم
وكل حاجه هتظهر قدام الناس كلها
ان كل دا من جهات اجنبيه
تريد ضرب استقرار مصر
حتى يسهل عليهم دخولها بسهوله بعد كده
ونقول يا ريت اللى جرى ما كان
ولو حصل دا ... هيبقى المتسبب فيه احنا
لازم نفوق يا جماعه
اللى موجودين دلوقتى شكلهم غلط اصلا وقابضين فلوس
لازم نوقفهم
وكفايه بقى كده




avatar
سمكه
:: عضــو ممتــاز ::
:: عضــو ممتــاز ::


انثى
عدد الرسائل : 229
نقــاط : 27639
العمر : 28
البــلد : ام الدتيا
المدينــة : كفر الشيخ
sms : سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
تاريخ التسجيل : 20/04/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف سمكه في الخميس فبراير 03, 2011 9:44 pm

انا بصراحه شفت كل الاراء وبصراحه برده انا مستغربه ازاى نكون شباب واعى ومش نعرف مصلحتنا فين حسنى ده لازم يمشى وكفايه خراب بقى ونهب فى البلد منه لله كل الفقر والمجاعه الافتره الى بتعمله الحكومه فى الشعب مش هو سييه وبعدين لو حد فين اتهان من بل الحكومه اكيد عرفين بيتعمل فيه ايه مبارك يمشى
avatar
سمكه
:: عضــو ممتــاز ::
:: عضــو ممتــاز ::


انثى
عدد الرسائل : 229
نقــاط : 27639
العمر : 28
البــلد : ام الدتيا
المدينــة : كفر الشيخ
sms : سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
تاريخ التسجيل : 20/04/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف سمكه في الخميس فبراير 03, 2011 9:53 pm

وبعدين مطالب ايه الى هو حققه الشباب خلصو تعليم ولقوا شغل وبعدين مش هو قال انه فى 81 لما مسك الحكم انو مش هيترشح تانى طيب مسك 30 سنه ازاى وبعدين ازاى نصدق لحد بيخرب بلد نا ويبعت بلطجيه يقتلو المتظاهرين مبارك لازم يمشى
avatar
Mo7a
¨°• مراقبـة •°¨
¨°• مراقبـة •°¨


انثى
عدد الرسائل : 10912
نقــاط : 44918
العمر : 31
البــلد : دمياط
المدينــة : دمياط
sms : الحب هو الحياه
تاريخ التسجيل : 29/09/2009

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف Mo7a في الخميس فبراير 03, 2011 10:32 pm

كلامك صح يا محمد والله

ربنا يستر

كلنا ندعى لمصر







بــحــــبــــكـــــــــ وبمــــــــــــــ فــيــكــــ ــــــــــوت

lolla_ana
:: عضــو مـــولــع ::
:: عضــو مـــولــع ::


انثى
عدد الرسائل : 426
نقــاط : 25697
العمر : 31
البــلد : مصر
المدينــة : المنصوره
sms : ((اللهم لا تعلق قلبى بما ليس لى واجعل لى فيما احب نصيب ))
تاريخ التسجيل : 24/12/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف lolla_ana في الجمعة فبراير 04, 2011 12:12 am

لا اله الا الله


عدل سابقا من قبل lolla_ana في الجمعة فبراير 04, 2011 12:53 am عدل 1 مرات
avatar
سلومة
:: عضــو محتــرف ::
:: عضــو محتــرف ::


انثى
عدد الرسائل : 2508
نقــاط : 30620
العمر : 24
البــلد : مصر
المدينــة : المنصورة
sms : لا اله الا الله
سيدنا محمد رسول الله
(عليه أفضل الصلاة و السلام)
تاريخ التسجيل : 28/09/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف سلومة في الجمعة فبراير 04, 2011 12:32 am

و الله يا محمد انا مش عارفة اقولك ايه
انا اتبهدلت بطريقة فظيعة كنت خارجة فى يوم و مكنتش اعرف ان فيه مظاهرات بس كان فى بدايتها
و الغازات المسيلة للدموع دمرتنى و الطوب متكسر ع الارض
و لأول مرة أشوف بعينى عربية مقلوبة و محروقة أدام مبنى مصر للطيران مباشرة
لدرجة انى قعدت مع صحبتى اللى كنت خارجة معاها فى بيتها عشان مكنش ينفع اطلع
و رجعت بيتى متأخر جدا
انا شفت بجد ايام سودة من ورا المظاهرات دى بس انا عايزاها تستمر
عارف ليه؟؟
عشان ولاد اخواتى و ولادى مستقبلا يعنى يعيشوا فى بلد كويسة
و ربنا معانا كلنا يا رب
و شكرا على الموضوع الحلو ده

lolla_ana
:: عضــو مـــولــع ::
:: عضــو مـــولــع ::


انثى
عدد الرسائل : 426
نقــاط : 25697
العمر : 31
البــلد : مصر
المدينــة : المنصوره
sms : ((اللهم لا تعلق قلبى بما ليس لى واجعل لى فيما احب نصيب ))
تاريخ التسجيل : 24/12/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف lolla_ana في الجمعة فبراير 04, 2011 12:32 am

اكيد زى اى حد فيكو كلنا تابعنا اللى حصل الايام اللى عدت دى
وحزنا اوى على الشهداء اللى راحوا فى سبيل دفاعهم عن وطنهم
انا رأيى فى الموضوع ده
ان كل مجرم لازم يتعاقب كل من اساء للمواطنين المصريين الآمنين من الصغير للكبير مرورا برجال الشرطه اللى قصروا فى الدفاع عن ابناء وطنهم ولكن
كفايه ياجماعه تخريب فى البلد كفايه رعب كفايه سلب ونهب فى المؤسسات والمحلات التجاريه والبيوت (انا مش تبع حركه كفايه على فكره هههههه)

عاوزه اقول ان كان سهل اوى تدارك الموقف من البداااااااااااايه كان طلع الرئيس قال الكلمتين اللى قالهم دول وخلاص كل واحد هيروح بيته ولكن كله مقدر انه كان هيحصل
بس نصبر كام شهر دول لانه مينفعش ابدا يسيبنا دلوقتى الناس مش لاقيه الاكل والمرتبات متأخره علشان كام يوم فوضى امال لو مشى وفين وفين لما هيختاروا رئيس جديد وحكومه جديده لان الموجوده حاليا انتقاليه واللى هيحكم البلد لحين تداول السلطه البلطجيه احنا عندنا نواب مجلس الشعب مأجرين البلطجيه خوفا منهم على اساس انهم يحموا المدينه من البلطجيه فى المدن الاخرى منها بيكسبونا انهم بيأمنونا ومنها بيأمنو نفسهم وانا سمعت واحد منهم بيقول لبلطجى انت دلوقتى الحكومه وشايلين معاهم سلاح وحرقوا القسم مرتين وامن الدوله ومبانى حكوميه كتير شفتوا احنا وصلنا لفين
انا اللى بستغرب ليه اوى ان كان مطالبهم محدده ومركزه فى واحد اتنين تلاته عملهم اللى عاوزينه وخلاص خلصنا ليه بقى الاستمرار فى التظاهر وسفك الدماء والاشتباكات اللى بنشوفها كل لحظه وكدا او كدا كلها كام شهر وهيمشى يبقى نهدى لغايه ماالامور تتظبط ويتحاكم المجرمين والمتسببين فى الشغب ده مينفعش الرئيس يمشى دلوقتى خاااالص البلد هتولع اكتر ماهى ...
تعبنا والله انا لاول مره فى حياتى اسمع صوت ضرب الرصاص الحى تحت البيت

وبعدين اه كان فيه فساد وفيه بطاله وفيه واسطه ومحسوبيه ومفيش دخل وحاجات كتير بس هو قال انه هيصلح ده فى الكام شهر اللى باقيين واحنا اللى صبرنا 30 سنه يصبرنا الست شهور دول
كمان نراعى سن الرئيس مش قادر ده لو يهودى هيصعب علينا ليه يخرج بالمنظر ده وهو متهان وذليل زى رئيس تونس ونشمت فينا دول كتيركانوا بيقولوا عليه عميل
ياجماعه والله انا بكيت كتييييييير من خطابه الاخير حسيت انه بيقولنا انا عاوز ادفن فى مصر قد ايه يعنى باقى من عمره علشان نطالب انه يتحاكم ويتسجن حراااام والله حراااااااام
نتقى ربنا بقى ونرجع بيوتنااا كفايه ان مليون سائح خرج من مصر فى 8 ايام كل يوم كان بيخرج 100,000
تخيلوا الخساره اللى عدت الملياراااات
دى بلدنا ياجماعه مين هيخاف عليها اكتر منناااا تفتكروا ازاى هنعوض الخسائر
انا رأيى اللى يروح ميدان التحرير انهارده بعد ما اتحقق المطالب يستاهل اللى يجرا ليه لانهم حذروا كتير معرفش لسه عاوزين ايه
ادعو معايا بالله عليكم

(اللهم احفظ مصرنا الحبيبة من كل الفتن ما ظهر منها وما بطن
اللهم احفظ شباب مصر من كل سوء ورد مكر الماكرين وكيد الكائدين عليهم
اللهم احمى ابنائنا وبناتنا من جور الفاسقين الظالمين
وحسبنا الله ونعمه الوكيل فى كل من يريد بمصر وابنائها سوء
اللهم رد إلينا تماسكنا وامننا
لا اله إلا الله الحليم الكريم
لا اله إلا الله العلى العظيم
لا اله إلا الله رب السماوات السبع و رب العرش العظيم
أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه ، اللهم ياجامع الشتات ، ويا مخرج النبات ، ويا محيي العظام الرفات ، ويا مجيب الدعوات ، ويا قاضي الحاجات ، ويا مفرج الكربات ، ويا سامع الأصوات من فوق سبع سموات ، ويا فاتح خزائن الكرمات ويا مالك حوائج جميع المخلوقات، ويا من ملأ نوره الأرض والسموات، ويا من أحاط بكل شيء علما وأحصى كل شيء عددا ، ويا عالما بما مضى وما هو آت، أسألك اللهم بقدراتك على كل شيء، باستغنائك عن جميع خلقك، وبحمدك ومجدك يا إله كل شيء أن تجود علي بقضاء حاجتي أنك قادر على كل شيء، يارب العالمين يا عظيما يرجى لكل عظيم، ياعليما أنت بحالنا عليم، اللهم أصلح لنا شأننا كله بما أصلحت به شأن عبادك الصالحين ولا تكلنا إلى أنفسنا طرفة عين ولا أقل من ذلك.

جزاكم الله خيرااا
[color:0284=violet]
avatar
Spicy
Admin
Admin


ذكر
عدد الرسائل : 3467
نقــاط : 39582
العمر : 27
البــلد : مـ'،ـصـ'،ـرٍٍ
المدينــة : آلمـ'،ـنـ'،ـصـ'،ـوٍرٍٍة
sms : كـــن فــى الحيــاة عابــر سبيــل واتــرك ورائــك كــل اثــر جميــل فمــا نحــن فــى الدنيــا الا ضيــوف ومــا علـــى الضيــف الا الرحيــل
تاريخ التسجيل : 22/03/2008

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف Spicy في الجمعة فبراير 04, 2011 2:22 pm

امين يارب
المشكلة دلوقتى ان الشعب دلوقتى عامل زى فريقين
فريق مع رحيل الرئيس وفريق مع بقاء الرئيس
وعشان الموضوع دا يتحل لازم الرئيس يمشى دلوقتى
ولو مشى فيه حاجات كتير هتقع فوق دماغنا
الموضوع انا شايفه انه يالشكل دا هيطول اوى
وكل يوم بنخسر حاجات

عايزين نعترف ان مكناش نحلم باللى اتغير دلوقتى
ولو كان حاجه واحده اتعملت من غير مظاهرات كنا فرحنا وبوسنا ايدينا

مش عايزين بقى نبقى طماعين اوى كده ونرضى باللى حصل
والمثل بيقول
الطمع بيقل ما جمع




avatar
سلومة
:: عضــو محتــرف ::
:: عضــو محتــرف ::


انثى
عدد الرسائل : 2508
نقــاط : 30620
العمر : 24
البــلد : مصر
المدينــة : المنصورة
sms : لا اله الا الله
سيدنا محمد رسول الله
(عليه أفضل الصلاة و السلام)
تاريخ التسجيل : 28/09/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف سلومة في الجمعة فبراير 04, 2011 6:21 pm

عندك حق و الله يا محمد
بس لو مكنش ده حصل مكنش فيه اى طلب من طلباتنا هتتنفذ
و بالرغم من انه حصل خلاص برضه مفيش حاجة اتنفذت

و ربنا يعينا و يعين شباب مصر يا رب
avatar
abotork_17
:: عضــو مـــولــع ::
:: عضــو مـــولــع ::


ذكر
عدد الرسائل : 465
نقــاط : 26941
العمر : 29
البــلد : تلبانه mother of the world
المدينــة : mansoura city
sms : انا عمرى تانى ما هحب تانى كفايه عليا احبك انتى
تاريخ التسجيل : 14/08/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف abotork_17 في السبت فبراير 05, 2011 5:07 pm

بسم الله الحمن الرحيم

والصلاة والسلام على اشرف المرسلين

سيدنا محمد النبى الهادى الامين


اولا اخوانى الكرام انا مع رحيل مبارك وفورا

هذا الحاكم المستبد الطاغيه الذى اضاع مصر لمدة 30 عام

الذى باع الغاز المصرى للكيان الصهيونى الغاصب لارضنا فى فلسطين

هذا الحاكم الذى اضاع وبدد كرامة المصريين فى الداخل والخارج

اذاق المصريين الالام المعيشه اللمتدنيه مع تعدد ثروات البلد

اعطى السلطه والنفوز لقله من المنحرفين والفاسدين الذين اضاعو البلد

لم يعطى فرصه واحده طوال 30 عام للحوار او حتى للاستماع الى مطالب شعبه

زور الانتخابات من رئاسيه وشعبيه وحتى المحليه فلم يعد للمصرى قيمه حتى فى الادلاء برئيه او صوته

عذب كل من اعترض نظامه الفاسد على يد واحدا من كلابه وهو حبيب العادلى

اضاع ابنه المدعو جمال اموال المعاشات هو والكلب احمد عز وعبثو بها فى البورصه

لم يعطى للمصريين فرصه للحلم ببلد افضل بل شتتهم فى جميع بلاد العالم

حتى الفلاح البسيط الذى رضى بهذه المذله لم يتركه فى حاله بل اثقل عليه اعباء المعيشه

وعندما يخرج شباب هذا الوطن للدفاع عن بلدهم وطلب حقوقهم اصبحوا مخربين

بالله عليكم اهؤلاء مخربين وهم يجمعون انفسهم ويصنعون لجانا شعبيه لحمايه ممتلكاتهم من بلطجية الحزب الوطنى

بالله عليكم اهولاء مخربين ولم يحدث فى مصر حادث واحد من اعتداء على كنيسه طول فترة المظاهرات

بالله عليكم اهولاء مخربين وقد قتل منهم اكثر من 350 شهيد فى هذه الثوره

بالله عليكم اهولاء مخربين بعد ان وصفهم العلامه الجليل الشيخ محمد حسان بان ثورتهم مباركه

بالله عليكم اهولاء مخربين وقد اتفق اتحاد علماء المسلمين فى العالم بانه واجب على كل مصرى ان يخرج الى الشارع

والمطالبه بسقوط هذا الطاغيه

بالله عليكم بعد تاييد اساتذة جامعة المنصوره ونقابة المهن بالمنصوره ورئيس محاكم المنصورة ونقيب المحامين والدكتور محمد غنيم وغير ذلك يكون هولاء مخربين


لا والله انت يا مبارك الخراب والفساد انت وكلابك الذين نهبو البلاد

اطالب كل انسان يمتلك الحريه ولا يخاف الا من الله ان يخرج ونزيح هذا الطاغيه

الى من يقولون ان بقاء مبارك هو الاستقرار والله ان خروجه هو الاستقرار بعينه

والله سيحاسب كل انسان له يد فى بقاء هذا النظام الفاسد

وعندما يقابل ربه ماذا سيقول











لى عوده
avatar
Ahmed.saleh
:: عضــو محتــرف ::
:: عضــو محتــرف ::


ذكر
عدد الرسائل : 2164
نقــاط : 29151
العمر : 24
البــلد : مصر
المدينــة : المنصورة
تاريخ التسجيل : 25/12/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف Ahmed.saleh في السبت فبراير 05, 2011 9:26 pm

نا ردي اتأخر لاني اول مره ادخل من يوم 22 يناير

وانا ليا رأي بسيط ان مبارك لو ساب الحكم الآن البلد هتخرب
لأن ابسط شئ هيحصل انو هيحصل تنازع علي الحكم والأخوان المسلمين مع احترامي لهم هيقلبوها مجزره بجد
انا مش ضد الاخوان بس بجد مينفعش يمسكو الحكم مينفعش
انا راأي ان الرئيس مبارك يكمل فترة رياسته بامان ونشوف هيعمل ايه وبعد كده يمشي وربنا يحلها
احنا افتكرنا كل الوحش ومفتكرناش الحلو اللي عملو الشباب مش هيحسو باللي عملو
طب ليه ميكونش كلامو صح ويكون كل ده فاكر ان الشعب عايش حلو
يا جماعه في بعض البرامج زي واحد من الناس اللي بيعرضو المشاكل اول ما المشكله كانت بتتعرض عالشاشه كانت بتتحل يمكن يكون الحكومه المدلسه اللي حواليه مكنتش بتعرفو حاجه ليه لأ
بس هوا فالأول وفي الآخر مينفعش يمشي دلوقت يكمل فترته ويمشي وننتخب حد يكون كويس يغير من البلد ويرفع اقتصادها ويعيشنا ديموقراطيه ويقلل من معدلات البطاله دول 6 شهور بس يعني

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
avatar
abotork_17
:: عضــو مـــولــع ::
:: عضــو مـــولــع ::


ذكر
عدد الرسائل : 465
نقــاط : 26941
العمر : 29
البــلد : تلبانه mother of the world
المدينــة : mansoura city
sms : انا عمرى تانى ما هحب تانى كفايه عليا احبك انتى
تاريخ التسجيل : 14/08/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف abotork_17 في الأحد فبراير 06, 2011 3:29 am

بسم الله الرحمن الرحيم

والصلاة والسلام على الهادى الامين

اخى الكريم الذى سبقنى بالرد فى هذا الموضوع

اود ان انبهك الى نقطه معينه

ان تركنا هذا الرئيس هذه الفتره

فلن ننعم بالديمقراطيه ولا فى الاحلام

هذه الفتره ستكون هى فترة استعادة الكيان والنظام لهذا الحزب المخرب

ولن يحدث ان تقوم ثورة اخرى وسيمنعوها بالقوه

فهذه هى الفرصه الوحيده للشعب المصرى فى استعادة حقوقه المسلوبه

بالله عليك الحزب الواطى افضل ام الاخوان المسلمين

واقسم بالله انى لست منهم بل اعرفهم معرفه شخصيه

وعموما الاخوان اعلنوا عدم نيتهم للترشح للرئاسه فكيف نخاف منهم

الاخوان اخى منهم اخيك واقاربك واصدقائك

اما الحزب الواطى منه المفسدين والظالمين والناهبين لاموال الشعب

ارجوك ان تفكر فى بلدك ولو بصدق

ان الوضع لايحتمل

وكيف يصلح مبارك الدوله فى 6 شهور وافسدها 30 عام

اعقلها اخى وكنا معنا لنزيح هذا المستبد

اخى الكريم اعارضك لانك اخى نحمل هموم وطننا العزيز

نريد الرقى لهذه البلد

ان مصر تدخل على منعطف خطير يجب على الجميع الوقوف يد بيد نحو مصر افضل
avatar
رفيع المقام
مشرف ( English Department )
مشرف ( English Department )


ذكر
عدد الرسائل : 2648
نقــاط : 32630
العمر : 29
البــلد : تلبااااااااااااااانة
المدينــة : المنصورة طبعا
sms : ولرب نازلة يضيق بها الفتى ذرعاً وعند الله منها المخرج

وضاقت فلما استحكمت حلقائهم فرجت وكنت أظنها لاتفرج
تاريخ التسجيل : 29/11/2009

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف رفيع المقام في السبت فبراير 12, 2011 3:34 pm

الحمد لله الان اصبحت مصر حرة والمطلب الرئيسى الان هو محاكمة هذا الحيوان الفاسد وحل مجلسى الشعب والشور والمجالس المحليه التى تعتبر اساس الفساد
وكفايه اوى اوى 30 سنه ظلم وقهر وفساد وبلطجة وتحرش ومرض وفقر وعنوسه وقانون طوارئ
وياريت اللى كانوا بيقولو نعم لمبارك يتكلموا عن نفسهم بس
والان اقولها بكل الاعتزاز والفخر بحبك يامصر بكل مافيكى
اللهم لاترحم حسنى مبارك ولا عائلته ولا حاشيته
اللهم اخسف بهم الارض
اللهم ارنا فيهم يوما اسودا كيوم عاد وثمود









تعلمت سابقـًا أن فاقد الشيء لا يعطيـه ؛ ثم مع سير السنين ؛ وتعاقب الأيـام ..
وجدت ضالتي في مقولتهم بشكل مغاير حيث أن فقدان الشيء يراوده شعور بالعجز الداخليّ ؛ وحينها
تتمخض الهمم وتسقط مع ركوض الليالي ؛ وصمت الأماني
ثم تسائلت مستنكرًا أين الحـل ؟!
فتراكمت عليّ أشياء وأشياء ؛ ثم جاءني الهاتف يعلو صوته في السمـاء :

الحـــــل في التفـاني

أي إعطــاء نفس الشيء المفقود ؛ للغيـر الموجـود ؛ فيقوى هو عليهـا
غير مكترث بما ضــاع قبل الضيــاع ؛ أو حـــال دون المتـــــاع ..

ثم تأملت في الفصـول ؛ فوسط غبار الريـاح في الشتـاء ، وشدة آشعـة الشمس في الصيف ؛ واعتدال الجـو في الخريف ؛ وتقلبه في الربيـع
تسائلت عن العبـرة ؛ ثم وجدتهـا بعد حيـرة و فكـرة
قالهـا قبلي الأولون ؛ ثم تبعهم على خطـاها الأخرون حيث قالوا " دوام الحــال من المحــال
انظـر كم لاقينـا من أنـاس ضاعوا مع زحـام شارعنـا ؛
وفي الطرقـات كل يوم نودع غاديًا و رائحًا الى الله قد قضى نحبه وانقضى أجله
avatar
رفيع المقام
مشرف ( English Department )
مشرف ( English Department )


ذكر
عدد الرسائل : 2648
نقــاط : 32630
العمر : 29
البــلد : تلبااااااااااااااانة
المدينــة : المنصورة طبعا
sms : ولرب نازلة يضيق بها الفتى ذرعاً وعند الله منها المخرج

وضاقت فلما استحكمت حلقائهم فرجت وكنت أظنها لاتفرج
تاريخ التسجيل : 29/11/2009

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف رفيع المقام في السبت فبراير 12, 2011 3:35 pm

الحمد لله الان اصبحت مصر حرة والمطلب الرئيسى الان هو محاكمة هذا الحيوان الفاسد وحل مجلسى الشعب والشور والمجالس المحليه التى تعتبر اساس الفساد
وكفايه اوى اوى 30 سنه ظلم وقهر وفساد وبلطجة وتحرش ومرض وفقر وعنوسه وقانون طوارئ
وياريت اللى كانوا بيقولو نعم لمبارك يتكلموا عن نفسهم بس
والان اقولها بكل الاعتزاز والفخر بحبك يامصر بكل مافيكى
اللهم لاترحم حسنى مبارك ولا عائلته ولا حاشيته
اللهم اخسف بهم الارض
اللهم ارنا فيهم يوما اسودا كيوم عاد وثمود









تعلمت سابقـًا أن فاقد الشيء لا يعطيـه ؛ ثم مع سير السنين ؛ وتعاقب الأيـام ..
وجدت ضالتي في مقولتهم بشكل مغاير حيث أن فقدان الشيء يراوده شعور بالعجز الداخليّ ؛ وحينها
تتمخض الهمم وتسقط مع ركوض الليالي ؛ وصمت الأماني
ثم تسائلت مستنكرًا أين الحـل ؟!
فتراكمت عليّ أشياء وأشياء ؛ ثم جاءني الهاتف يعلو صوته في السمـاء :

الحـــــل في التفـاني

أي إعطــاء نفس الشيء المفقود ؛ للغيـر الموجـود ؛ فيقوى هو عليهـا
غير مكترث بما ضــاع قبل الضيــاع ؛ أو حـــال دون المتـــــاع ..

ثم تأملت في الفصـول ؛ فوسط غبار الريـاح في الشتـاء ، وشدة آشعـة الشمس في الصيف ؛ واعتدال الجـو في الخريف ؛ وتقلبه في الربيـع
تسائلت عن العبـرة ؛ ثم وجدتهـا بعد حيـرة و فكـرة
قالهـا قبلي الأولون ؛ ثم تبعهم على خطـاها الأخرون حيث قالوا " دوام الحــال من المحــال
انظـر كم لاقينـا من أنـاس ضاعوا مع زحـام شارعنـا ؛
وفي الطرقـات كل يوم نودع غاديًا و رائحًا الى الله قد قضى نحبه وانقضى أجله

HinanDodh
:: عضــو جــديــد ::
:: عضــو جــديــد ::


انثى
عدد الرسائل : 3
نقــاط : 22316
العمر : 29
البــلد : مصر
المدينــة : المنصوره
تاريخ التسجيل : 17/08/2011

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف HinanDodh في الأربعاء أغسطس 17, 2011 6:14 pm

البلد باظة
avatar
همس القمر
:: عضــو محتــرف ::
:: عضــو محتــرف ::


انثى
عدد الرسائل : 3669
نقــاط : 34874
العمر : 25
البــلد : مصر ام الدنيا
المدينــة : المنصورة
sms : فليس الحب ان نبقي بجانب من نحب ولكن الحب ان نبقي في قلب من نحب

تاريخ التسجيل : 05/04/2010

default رد: ما هو رأيك فيما يحدث فى مصر .. وهل تحققت مطالبنا بالفعل ؟

مُساهمة من طرف همس القمر في الخميس أغسطس 18, 2011 2:16 am

اولا السلام عليكم

انا شوفت جميع الاراء وبجد وبصراحة عجبنى رائى كلا من

سمكة وابو ترك ورفيع المقام

لانهم بجد فهموا الثورة صح وقدروا الشباب اللى كانت بتتبهدل فى المسيرات عشان تاخد حق البلد دى

انا واحدة من الناس اللى كانت نازلة الثورة وبايعة حياتى عشان ارجع حق البلد دى واخليها حرة ومستقلة عن الحاكم الظالم دون وحق الشهدا كمان اللى حاولنا ناخدة

فعشان كدة انا مع الثورة لاخر يوووووووووووووووم فى حياتى






اللهم لا تميتنى الا وانت راضى عنى

اللهم ارحمنى من عذاب القبر

وادخلنى جناتك








    الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين سبتمبر 25, 2017 7:55 am